راه های کاهش وزن و لاغری

Rate this post

راه‌ های کاهش وزن و لاغری

در بین تمام راه‌های موجود برای کاهش وزن مانند ورزش کردن و رژیم‌های غذایی گوناگون، اگر به دنبال لاغری بدون این‌ها هستید، استفاده از قرص‌های لاغری نیز می‌تواند راه گشا باشد البته درصورتی‌که تحت نظارت پزشک تغذیه مصرف شود؛ اما آیا واقعاً لاغری بدون ورزش و تنها با مصرف قرص یا کپسول لاغری امکان‌پذیر است؟ به‌جز قرص‌های لاغری چه موادی برای کاهش وزن مفیدند؟ برای جواب این پرسش‌ها، تنها کافی است این مقاله را تا آخر مطالعه کنید.

لاغری بدون ورزش

انسان‌ها امروزه به دلیل مشغله، اغلب زمان چندانی برای ورزش ندارند. گذشته از مسئله زمان، چاقی به‌خودی‌خود باعث تمایل فرد به بی‌تحرکی می‌شود و شکستن این عادت، گاه واقعاً دشوار است و به انگیزه و اراده بسیار قوی نیاز دارد. قبل از هر چیز، لازم است بدانید که درست است که بدون ورزش نیز می‌توانید لاغر شوید، اما این کار به شل شدن پوست و افتادگی بدنتان منجر خواهد شد. درواقع ورزش چربی اضافی بدن شما را به عضله تبدیل می‌کند و نقش بسیار اساسی در فرم گیری هیکل شما دارد. گذشته از این، ورزش در تسریع روند لاغری‌تان نقش بسزایی ایفا می‌کند.

قرص لاغری چیست و چگونه عمل می‌کند؟

همان‌طور که گفتیم، راه‌های زیادی برای لاغری وجود دارد که استفاده از انواع قرص‌ها، داروها و مکمل‌های طبیعی یکی از آن‌هاست. ادعای این محصولات بر این است که وزن شما را کاهش می‌دهند یا حداقل، تأثیر سایر روش‌ها را بیشتر می‌کنند. 

مکانیزم عملکرد این قرص‌ها به شرح زیر است:

·        کاهش اشتها، با سیری کاذب شما کالری بیشتری مصرف خواهید کرد.

·        کاهش جذب چربی، این عمل نیز در دریافت کالری کمتر مؤثر است.

·        افزایش چربی سوزی، بدین‌وسیله کالری و چربی می‌سوزانید.

آیا مصرف قرص های لاغری برای همه امکان‌پذیر است؟

امروزه کمتر کسی است که تبلیغات تلویزیونی مربوط به مصرف قرص‌ها و کپسول ‌های لاغری را نشنیده باشد. این تبلیغات، طوری بیان می‌شوند که انگار مصرف قرص های لاغری برای همه ممکن و بی‌ضرر است؛ درحالی‌که چنین نیست. اگر اضافه‌وزن شما به‌طور قابل‌توجهی زیاد باشد، احتمالاً پزشک شما از قرص‌های لاغری برای بهبود وضعیت شما کمک خواهد گرفت. بیشتر پزشکان به دلیل عوارض جانبی احتمالی این قرص‌ها از همان ابتدای مراحل برنامه لاغری از آن‌ها استفاده نمی‌کنند، پس اگر در گام‌های اولیه برای کاهش وزن هستید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا رژیم غذایی پیشنهاد شده توسط پزشک را اجرا کنید.

بهترین قرص لاغری کدام است؟

قرص لاغری گلدن لایف 

 یکی از بهترین مکمل‌های غذایی جهت کم کردن وزن به شمار می‌رود؛ چراکه عصاره میوه گارسینیا را دارد. این گیاه که در برنامه تلویزیونی دکتر اوز در سال ۲۰۱۲ معروف شد، یک میوه استوایی کوچک و سبز شبیه به کدوتنبل است. وجود ماده اسید هیدروکسی سیتریک (HCA) در پوست این میوه، آن را به یک ماده مؤثر در کاهش وزن تبدیل کرده است. این ماده با مهار یک آنزیم تولیدکننده چربی، باعث آزاد شدن سرتونین و درنتیجه کاهش ولع خوردن می‌شود. هیچ گزارشی ناشی از بروز عوارض جانبی پس از مصرف گارسینیا گزارش نشده مگر تعداد کمی مشکلات گوارشی خفیف.

البته وجود گارسینیا به‌تنهایی در گلدن لایف موجب قرارگیری این قرص در لیست بهترین‌ها نشده و صدالبته که مجموع آنچه در این قرص وجود دارد، آن را به یکی از پرفروش‌ترین قرص ‌های لاغری موجود تبدیل کرده است.

کپسول لاغری طبیعت زنده مدل سلنداکر

همان‌طور که از نام این محصول پیداست، تمام مواد تشکیل‌دهنده آن گیاهی بوده و از هیچ ماده شیمیایی ندارد. ترکیبات گیاهی موجود در سلنداکر شامل، زردچوبه، گیاه کاری و مورینگا اولیفرا است.

کپسول لاغری کارن مدل کربوفایت

کپسول کربوفایت کارن، میزان جذب کربوهیدرات را مهار می‌کند. ماده اصلی سازنده این کپسول از لوبیای سفید به دست می‌آید. عصاره لوبیا سفید با کاهش شاخص گلایسمی، موجب کاهش ترشح انسولین بعد از غذا می‌شود.

برای آشنایی بیشتر با قرص‌ها و کپسول های لاغری، می‌توانید به صفحه مربوط به محصولات لاغری سایت دیجی تندرست مراجعه نمایید. در این صفحه شما با کلیک بر روی هر محصول، از تمام مشخصات آن اعم از کشور سازنده و مواد تشکیل‌دهنده آن به‌طور مفصل آشنا خواهید شد.

سایر مواد مفید برای لاغری

کافئین

آیا می‌دانستید که کافئین متداول‌ترین ماده روان‌گردان در جهان است؟ این ماده به‌طور طبیعی در قهوه، چای سبز و شکلات تلخ یافت شده و به بسیاری از غذاهای فراوری‌شده نیز اضافه می‌گردد. کافئین به‌عنوان یک تقویت‌کننده متابولیسم شناخته‌شده و اغلب به مکمل‌های تجاری کاهش وزن افزوده می‌شود. مطالعات کوتاه‌مدت نشان داده است که کافئین می‌تواند متابولیسم را ۳ تا ۱۱ درصد و چربی سوزی را تا ۲۹ درصد افزایش دهد. همچنین برخی مطالعات نشان می‌دهد که کافئین می‌تواند باعث کاهش وزن متوسط در انسان شود.

عوارض جانبی: در برخی افراد، مقادیر بالای کافئین می‌تواند باعث اضطراب، بی‌خوابی، بی‌حسی، تحریک‌پذیری، حالت تهوع، اسهال و سایر علائم شود. کافئین همچنین اعتیادآور است و می‌تواند کیفیت خواب شما را کاهش دهد.

اگر قصد دارید از این ماده به‌تنهایی برای لاغری استفاده کنید، قهوه باکیفیت و چای سبز بهترین منابع این ماده است که آنتی‌اکسیدان و سایر فواید سلامتی را نیز دارند.

اورلیستات (آلی)

اورلیستات، یک ماده دارویی است که اغلب بدون نسخه خریداری می‌شود. این قرص کاهش وزن با مهار تجزیه چربی در روده، باعث می‌شود کالری کمتری از چربی که می‌خورید دریافت کنید. این ماده سبب کاهش فشارخون نیز می‌گردد.

عوارض جانبی: این دارو عوارض جانبی گوارشی زیادی دارد که شامل اسهال، نفخ معده، حرکات مکرر روده می‌شود که کنترل آن دشوار است. همچنین ممکن است به کمبود ویتامین‌های محلول در چربی، مانند ویتامین‌های A، D، E و K کمک کند. رژیم غذایی کم‌چربی در کاهش این عوارض جانبی می‌تواند مؤثر باشد.

کتان تمشک

این ماده در تمشک وجود دارد. کتان تمشک با افزایش تجزیه چربی، سطح هورمونی به نام آدیپونکتین را افزایش می‌دهد. این ماده عوارض جانبی ندارد.

عصاره قهوه سبز

دانه‌های قهوه سبز همان دانه‌های قهوه ساده هستند که برشته نشده‌اند. کافئین و اسید کلروژنیک موجود در قهوه سبز به کاهش وزن کمک می‌کند. عصاره قهوه سبز می‌تواند در کاهش سطح قند خون و کاهش فشارخون مؤثر باشد. جدا از این، قهوه سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان است.

اثرات جانبی: می‌تواند مانند اثرات جانبی کافئین باشد.

گلوکومنان

گلوکومانان نوعی فیبر است که کونیاک نیز نامیده می‌شود. این ماده در معده حالت ژله‌ای پیدا می‌کند و به‌این‌ترتیب، باعث کاهش اشتهایتان می‌شود. عملکرد این ماده در اصل بدین ترتیب است که باکتری‌های مفید روده با تغذیه آن به فعالیت بیشتر روده کمک می‌کنند. همچنین می‌تواند قند خون، کلسترول خون و تری گلیسیرید را کاهش دهد و در برابر یبوست بسیار مؤثر است.

عوارض جانبی: می‌تواند باعث نفخ شکم شود.

مراتریم

این ماده به‌تازگی وارد بازار قرص‌های لاغری شده است. تکثیر سلول‌های چربی را دشوارتر کرده، میزان چربی را از جریان خون می‌گیرد و درواقع با کاهش آن کمک می‌کند تا چربی ذخیره‌شده، سوخت شود. این ماده همچنین در کاهش قند خون، کلسترول و تری گلیسیرید اثرات خوبی داشته است.

عصاره چای سبز

چای سبز به دلیل داشتم آنتی‌اکسیدان در بین کسانی که به فکر کاهش وزن همراه با سلامتی‌اند، بسیار محبوبیت دارد. اعتقاد بر این است که عصاره چای سبز باعث افزایش فعالیت نوراپی نفرین می‌شود. این همان هورمونی است که به شما در چربی سوزی کمک می‌کند. عصاره چای سبز می‌تواند باعث افزایش چربی سوزی و از بین رفتن چربی، به‌ویژه در ناحیه شکم شود.

عوارض جانبی: عصاره چای سبز به‌طورکلی مفید است اما کافئین موجود در آن، ممکن است علائمی را در افرادی که به کافئین حساس هستند ایجاد کند.

برای مشاهده و خرید قرص کام گرین اینجا کلیک کنید

اسید لینولئیک مزدوج (CLA)

اسید لینولئیک کونژوگه یا CLA، سال‌ها به‌عنوان یک مکمل محبوب کاهش چربی شناخته‌شده است. CLA ممکن است اشتها را کاهش دهد، سوخت‌وساز بدن را تقویت کرده و تجزیه چربی بدن را تحریک کند.

عوارض جانبی: CLA می‌تواند منجر به عوارض مختلف گوارشی شود و ممکن است در طولانی‌مدت اثرات مضری داشته باشد. به‌طور بالقوه به کبد چرب، مقاومت نسبت به انسولین و افزایش التهاب می‌انجامد.

فورسکولین

فورسکولین عصاره‌ای از گیاهی در خانواده نعناع است که اثرات کاهش وزن را به دنبال دارد. این ماده، با افزایش سطوح ترکیبی داخل سلول، چربی سوزی را تحریک می‌کند. همچنین، در تبدیل توده‌های چربی به عضله می‌تواند مؤثر باشد و عوارض جانبی خاصی ندارد.

پرتقال تلخ / سینفرین

نوعی پرتقال به نام پرتقال تلخ حاوی ترکیب سینفرین است. سینفرین از خانواده افدرین محسوب می‌شود که قبلاً در ترکیبات مختلف قرص‌های کاهش وزن، یکی از عناصر محبوب بشمار می‌رفت. بااین‌حال، افدرین سال‌هاست به دلیل عوارض جانبی جدی که دارد از طرف FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) ممنوع شده است.

سینفرین مکانیسم‌های مشابهی با افدرین دارد، اما از قدرت کمتری برخوردار است. این ماده نیز می‌تواند باعث کاهش اشتها و چربی سوزی شود.

عوارض جانبی: مانند افدرین، سینفرین نیز عوارض جانبی جدی مربوط به قلب را دارد. همچنین ممکن است اعتیادآور باشد.

سخن آخر

با توجه به مطالب ذکرشده در این مقاله، اکنون‌که از اهمیت مواد موجود در قرص های لاغری به‌خوبی آگاهید، اگر قصد تهیه این قرص‌ها را دارید، برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره ۸۸۸۹۱۵۳۴-۰۲۱ تماس بگیرید تا همکاران دیجی تندرست شما را راهنمایی کنند همچنین می‌توانید سؤالات خود را برای ما به آدرس زیر ایمیل کنید [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *